Taal

  • English
  • Nederlands

Voordelen

 Tot 10 keer sneller ontwikkelen

 Eenvoudig aanpasbaar

 Uitstekende bewaking van het systeem

 Inzicht in procesinformatie
 

Jan-Peter Klijn

Momenteel ben ik werkzaam als IT-Manager bij Royal Sens Nederland. Jarenlange ervaring en specialisatie in het maken van etiketten maakt ons tot wie we vandaag de dag zijn. Een hightech-productiebedrijf dat dagelijks miljoenen etiketten produceert op twee verschillende locaties in Nederland. Met bijna 250 werknemers en de productie van deze miljoenen etiketten per dag is het automatiseren van processen onvermijdelijk. “Ik ben ervan overtuigd dat herhalende handelingen altijd geautomatiseerd dienen te worden”. Om dit te realiseren maak ik gebruik van Processo. Processo verzorgt een groot deel van de communicatie tussen ons en de leverancier, onze interne communicatie, maar ook vooral communicatie tussen ons en de klant. Het betreft dan altijd een herhalende handeling.

Processo biedt mij op veel vlakken aanzienlijk meer mogelijkheden dan vergelijkende software. Zo is de omgang met databases In Processo een stuk beter geregeld. Ook is de logging in de database van Processo, in plaats van met log files zoals vergelijkende software dit doet, echt een hele verbetering. Daarnaast is de versioning van workflows in Processo een zeer gebruiksvriendelijke optie. Hierdoor ben je namelijk altijd in staat om je gewijzigde proces weer naar een vorige versie te zetten, wanneer je wijziging toch geen toegevoegde waarde heeft. Tot slot is de mogelijkheid om twee of meer Processo servers te draaien en die door middel van de bijgeleverde Postoffice met elkaar te laten communiceren een zeer groot voordeel van Processo.

Het aanmaken van een flow in Processo is redelijk simpel. Je hoeft geen enkele programmeercode te schrijven, waardoor voorkennis van een programmeertaal niet nodig is. Het is dus een zeer krachtige tool om Processen te automatiseren, ook als je geen IT achtergrond hebt.

Processo heeft op plekken in onze organisatie veel werk bespaard en het gebruik van Processo levert ons direct een FTE per jaar op, als het al niet meer is. Daarnaast heeft Processo ervoor gezorgd dat het aantal handwerkfouten drastisch is afgenomen. Dit komt de kwaliteit, die bij ons hoog in het vaandel staat, zeer ten goede.

 

Jan-Peter Klijn

IT-Manager bij Royal Sens Nederland

 

 

 

 

Pim Taai

Sinds 2004 ben ik werkzaam bij Oxolutions. We werken nauw samen met onze klanten en zijn gespecialiseerd in maatwerksoftware voor Windows, het bouwen van websites, webshops en web-applicaties en de onderlinge integratie daarvan. Sinds 2011 ben ik één van de trotse gebruikers van Processo. Processo is één van de softwareproducten gemaakt door Oxolutions. Ik gebruik Processo voornamelijk voor het koppelen van systemen met systemen van onze klanten en voor het automatiseren van herhaalde bedrijfstaken. Hierbij kun je denken aan het dagelijks back-uppen van onze bedrijfsinformatie of het verwerken van orders.

Processo is zeer gebruiksvriendelijk en eenvoudig in het gebruik. Het scheelt ons als onderneming een hoop tijd en kosten en het werken met Processo ervaar ik als handig en snel. Wat ik ook erg positief vind aan het gebruik van Processo is de manier waarop Processo met fouten omgaat. Wanneer er namelijk een fout wordt geconstateerd wordt hier direct een melding van gemaakt. Je kunt deze melding via een email of log bestand ontvangen. Vervolgens is altijd precies te zien waarom en op welk punt de fout is ontstaan. Het zoeken in log bestanden naar ontstane fouten is met Processo dus voorgoed verleden tijd.

Het programmeren in Processo door middel van bouwstenen werkt zeer prettig. Het is overzichtelijk en gemakkelijk te begrijpen. De vuistregel in de industrie is dat er gemiddeld 15 fouten per 1000 regels programmeren gemaakt worden. Aangezien Processo gebruik maakt van voorgeprogrammeerde bouwstenen, welke al helemaal zijn door getest, kun je deze fouten in ieder geval voorkomen!

Wat me ook opviel is hoe snel Processo zich kan terugverdienen. Ik gebruik Processo bij al mijn klanten en het scheelt mij serieus kosten en tijd. Het aanmaken van een flow is eenvoudig en je kunt dus al gelijk beginnen met het besparen van kosten. Daarnaast ben ik er ook echt van overtuigd dat Processo je bedrijfsrisico verlaagd. Geautomatiseerde processen zijn nou eenmaal minder foutgevoel dan handmatige taken. Het 

valt me op hoeveel handmatige taken nog steeds niet geautomatiseerd zijn in sommige bedrijven, terwijl een fout in deze taken een direct omzet verlies tot gevolg heeft. Het automatiseren van deze taken met Processo kan dit risico op fouten bijna geheel de kop indrukken.

Processo heeft ons zeer veel opgeleverd. Naast de eerder genoemden kosten en tijd besparing hebben we sinds het gebruik van Processo ook veel minder storingen. Er is een veel betere integratie tussen onze verschillende applicaties en dit heeft een directe daling van het aantal fouten tot gevolg. Daarnaast kunnen we veel sneller programmeren, waardoor we allerlei soorten maatwerk projecten binnen het budget van onze klanten kunnen opleveren. We hebben zelfs voorbeelden van oplossingen die klaar zijn terwijl de klant wacht, een fenomeen wat in de programmeer industrie echt uniek is.

 

Pim Taai

Bedrijfsleider IT